FS LINDA

Problemy techniczne związane z programami do FS, sterownikami, ruchem AI, modyfikacjami plików konfiguracyjnych, optymalizacją FS'a.

Moderatorzy: PZL Belfegor, RzEmYk

adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

FS LINDA

Post autor: adiks7 »

Mam problem z konfiguracją programu FS Linda, do mojego zestawu saiteka została dołożona płytka od joysticka z możliwością dopisania 17 przycisków i jest on wykrywany jako osobny joystik. W obudowie wolantu umieszczone są przyciski coś na wzór Master z Cessny i inne dwupozycyjne, do zapalanie świateł, pitota i innych , tak żeby mieć je pod ręką. Gdy uruchamiam Linde i wybieram samolot default w wyborze, włączam te przyciski są one wykrywane, więc odpowiednio dopisałem do danego przycisku za co ma odpowiadać w samolocie default, następnie zapisuje zmiany. Uruchamiam FSX i nie ma reakcji. Dodam tylko, że Cessna której używam pochodzi z French VFR, ale nie ma takiej do wyboru w Linda więc programuje jako default, sprawdzane też na default Cesna 172 i to samo, na zaprogramowane przyciski w Linda nie ma reakcji w FSX.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2733
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Note:
Registered FSUIPC is required. Version 4.708 or higher
Masz pełną (zarejestrowaną) wersję FSUIPC?
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Super, dziękuje bardzo, pomogło. Jeszcze jedno, teraz wszystkie przyciski działają jak powinny tzn. dwupozycyjny dzięki Lnda jak go włączę w górę to pozostaję w pozycji górnej w samolocie, a jak wyłączę na dół to samo dzieje się w samolocie. Wcześniej przycisk w samolocie reagował tylko na pozycje górną przełącznika. Ale mam jeszcze jeden problem, przypisałem przycisk w Linda do świateł lądowania i o ile gdy włączam jest wszystko ok, ale gdy wyłączam gasi mi jeszcze nav lights i bcn. Tak samo z przyciskiem do taxi light, gdy je wyłączam wyłącza mi bcn i nav.
Ostatnio zmieniony pt 18 mar, 2016 14:19 przez adiks7, łącznie zmieniany 1 raz.
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2733
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Pewnie zmienia cały bajt offsetu. Za sterowanie światłami odpowiada jeden bajt offsetu a w nim poszczególne bity sterują poszczególnymi światłami. W FSUIPC SDK można poczytać, który bit odpowiada za dany rodzaj świateł.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Może trochę źle opisłsem, przycisk przypisany do świateł taxi czy land, wyłącza zawsze bcn i nav, niezleżnie czy włączam światła land czy je wyłączam, zawsze wyłączy bcn i nav, ale nigdy ich nie włączy
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2733
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

To pasuje pod mój opis. Na sztywno zmienia bajt zamiast zmieniać poszczególne bity w bajcie. Offset 0D0Ch.
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
adiks7
Turboprop Captain
Turboprop Captain
Posty: 178
Rejestracja: czw 04 lis, 2010 13:56
Skąd jesteś: Mińsk EPMM

Post autor: adiks7 »

Dobra a można prosić bardziej po polsku, bo w takich zabawach jestem kompletnym laikiem,nawet nie mam pojęcia o jakich bajtach, bitach , czy ofsetach mowisz, a gdzie tego szukać również. Jest jakiś program żeby to edytować czy jak.?
Latam również wszelkimi modelami RC, od małych po te największe, a od niedawna jeszcze większymi tym razem już w kabinie
www.rcklub.jun.pl
Awatar użytkownika
RzEmYk
Moderator
Moderator
Posty: 2733
Rejestracja: pt 18 lut, 2005 01:25
Skąd jesteś: KDA

Post autor: RzEmYk »

Po polsku, to z podstaw informatyki wiadomo, że bajt składa się z ośmiu bitów. Za sterowanie (chyba) wszystkimi światłami odpowiada jeden bajt, a w nim 8 bitów. Trzeba zmieniać poszczególne bity w bajcie aby sterować poszczególnymi rodzajami świateł (nav, beacon, taxi, itd.).
Offset, to adres komórki w pamięci, w której jest przechowywana dana zmienna.
W pełniej wersji FSUIPC możesz przypisać pod przycisk zmianę bajtu lub bitu w FSie. Przykładowo:
Obrazek
Zapraszam do opcji Szukaj!
Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D 4.5
ODPOWIEDZ